آموزش تاب آوری و نحوه پرورش دانش آموزان تاب آور
آموزش تاب آوری نیاز به تعامل و تقابل دارد
فهرست عناوین
آموزش تاب آوری و نحوه پرورش دانش آموزان تاب آور
کاری از کارگروه آموزش در رسانه تاب آوری ایران
آموزش تاب آوری و نحوه پرورش دانش آموزان تاب آور: معلمانی که تاب آوری را آموزش می دهند ممکن است مسیر زندگی دانش آموزان خود را تغییر دهند.
آموزش تاب آوری در کلاس درس آسان نیست، اما بسیار مهم است.
آموزش تاب آوری فراتر از حفظ کردن، محاسبه و سایر روش های یادگیری سنتی است. آموزش تاب آوری نیاز به تعامل و تقابل دارد.
آموزش تاب آوری نیاز به تعامل و تقابل دارد
تاب آوری در مورد فرآیند تبدیل شدن است که کودکان پس از ایجاد یک باور راسخ در مورد جایگاه خود در جهان، آن را درک می کنند.
وقتی دانش آموزان باور داشته باشند که شایسته و توانمند در غلبه بر چالش ها هستند، تاب آور می شوند.
اما معلمان چگونه این باور را در کلاس درس آموزش می دهند؟
اگر می خواهید با درک عمیق تری از ارتباط آن شروع کنید، مقاله دیگری در مورد موضوع تاب آوری نوشته ایم.
این مقاله همچنین دارای منابع بسیار خوبی از جمله فیلم ها و تمرین ها برای توضیح اهمیت این مفهوم است.
اگر آماده کاوش در کلاس درس هستید، به خواندن در مورد چگونگیِ شکل دادن به یادگیرندگان تاب آور در مدرسه ادامه دهید و در نتیجه دانش آموزانی را شکل دهید که از چالش نمی ترسند.
قبل از خواندن ادامه، فکر کردیم که ممکن است بخواهید سه تمرین تاب آوری ما را به صورت رایگان دانلود کنید. این تمرینهای جذاب و مبتنی بر علم به شما کمک میکند تا به طور موثر با شرایط دشوار کنار بیایید و ابزارهایی را برای بهبود تاب آوری دانشآموزان، مراجعان یا کارمندان خود در اختیارتان قرار میدهد.
پرورش یادگیرندگان تاب آور
انسان ها برای شکل دادن به باورها و هویتشان به انسان های دیگری نیاز دارند.
همانطور که ارسطو زمانی نوشت، «انسان یک حیوان اجتماعی است.» حتی امروزه، اندیشمندان علوم اجتماعی موافقند که بیشتر باورها، رفتارها، نگرشها، مناسک و ایدههای ما توسط دنیای اجتماعی اطراف ما شکل میگیرد.
علاوه بر هنجارهای اجتماعی که اتخاذ می کنیم، داستان هایی که برای خود تعریف می کنیم نیز چشم انداز زندگی ما را تعیین می کند.
باورهای شخصی نسبت به خودمان و آنچه که ممکن است به نظرمان برسد، با روایاتی که ما درست میدانیم، محکم میشوند.
ما می توانیم این موضوع را به عنوان روایت “من” درون ذهنمان در نظر بگیریم.
هویت ما در تقاطع این روایت های شخصی و واقعیت های اجتماعیِ ما وجود دارد.
دوران کودکی بسیاری از ایده ها و عادات اصلی ما را شکل می دهد. هر تعامل یا رابطه ای بر ما تأثیر می گذارد، از جمله پویایی بین والدین، بستگان نزدیک، خواهر و برادر و معلمان.
نحوه واکنش عاطفی دانش آموز به یک موقعیت، ممکن است یادگاری از تجربیات دوران کودکی باشد. به همین دلیل، سناریوهای آسیب زا در دوران کودکی می توانند عواقب بزرگی در بزرگسالی داشته باشند.
این موضوع همچنین فشاری را بر والدین اعمال میکند و تفاوت فرهنگها در انتظارات از واکنش والدین به عوامل استرسزا متفاوت است.
باورهای والدین در مورد اینکه آیا دنیا مکانی امن است یا دیگران قابل اعتماد هستند نیز می تواند نحوه تجربه کودکان از موقعیت ها را شکل دهد.
===================
Resilience in Education & How to Foster Resilient Students
Teachers who teach resilience might change the trajectory of their student’s lives. It is not easy to teach resilience in the classroom, but it is crucial
Teaching resilience is beyond memorization, calculation, and other traditional learning methods. It requires interaction and engagement
Resilience is about the process of becoming, which children understand once they develop a firm belief about their place in the world
When students believe that they are worthy and capable of overcoming challenges, they become resilient. But how do teachers teach this belief in the classroom
We’ve written another article on the topic of resilience if you want to begin with a deeper understanding of its relevance. The article also has great resources, including videos and exercises, to explain the importance of this concept
If you are ready to delve into the classroom, continue reading on how to shape resilient learners in school, and thereby shape students who are not afraid of a challenge
Fostering Resilient Learners
Humans need other humans to shape our beliefs and identity
As Aristotle once wrote, ‘man is a social animal.’ Even today, social sciences agree that most of our beliefs, behaviors, attitudes, rituals, and ideas, are shaped by our surrounding social world
Besides the social norms we adopt, the stories we tell ourselves also determine our life perspective. Personal beliefs, towards ourselves and what we view as possible, are made solid by the narratives we hold true. We can think of this as the narrative of “I” inside of our heads
Our identity exists at the intersection of these personal narratives and our social reality
Childhood molds a lot of our core ideas and habits. Every interaction or relationship has an impact on us, including dynamics between parents, close relatives, siblings, and teachers
How a student responds emotionally to a situation may be a relic of childhood experiences. Because of this, traumatic scenarios in childhood can have large consequences in adulthood
This also applies pressure to parenthood, and cultures differ in expectations of how parents might respond to stressors. Parental beliefs about whether the world is a safe place, or whether others are trustworthy, can also shape how children experience situations